• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Adrian Papahagi. Fanatism religios, domnule Iohannis?
Adrian Papahagi. Fanatism religios, domnule Iohannis?
Home
Opinii

Adrian Papahagi. Fanatism religios, domnule Iohannis?

March 23rd, 2019 [ Adrian Papahagi ] [ Adrian Papahagi ] Opinii comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

În octombrie 2018, Președintele Iohannis asimila definiția normală a căsătoriei (bărbat+femeie) cu “fanatismul religios”.

https://www.mediafax.ro/…/iohannis-despre-revizuirea-consti…

Pentru informarea sa, fanatism religios ar putea însemna:

– distrugerea lăcașurilor de cult ale altor religii;
– arderea unor cărți considerate eretice;
– crime și instigare la crime;
– acte teroriste, precum cele islamice;
– excluderea unor grupuri umane din viața publică pe criterii religioase;
– dorința de control ecleziastic asupra statului.

Nu este fanatism religios:

– convocarea democratică a unui referendum;
– apărarea unei instituții (căsătoria bărbat-femeie) prezente dintotdeauna în toate culturile umane, indiferent de religie;
– dorința de a înscrie în Constituție un articol recunoscut de legea civilă a statului, deci deja acceptabil social și legal. Este aberant să spui că actuala definiție a căsătoriei în Codul Civil relevă “fanatism religios”.

Președintele României a jignit astfel 3+ milioane de alegători, mulți dintre aceștia fiind propriul său electorat, dat fiind că dl. Iohannis pretinde că respectă valorile evanghelice (luterane, în cazul său) și creștin-democrate (PNL e nominal membru al PPE, care e nominal un partid creștin-democrat).

În ciuda campaniei de diabolizare a referendumului de anul trecut, de ură împotriva celor care l-au susținut și de dezinformare a electoratului, 3.857.308 de alegători s-au prezentat la urne, iar 3.531.732 au votat pentru includerea în Constituție a definiției curente a căsătoriei.

Pentru comparație, în turul 1 al alegerilor prezidențiale din 2014, dl. Iohannis a obținut 2.881.406 de voturi, iar în turul 2 – 6.288.769.

Câte dintre aceste voturi provin din zona creștină, pe care Președintele României și-a permis să o confunde cu “fanatismul religios”, îl vom lăsa să descopere la sfârșitul acestui an.

Recidivând recent, Președintele Iohannis a jignit din nou 3,5+ milioane de cetățeni vinovați că înțeleg căsătoria în termenii tradiționali și creștini ai civilizației europene și ai cam oricărei civilizații umane, numindu-i “infatuați care au propagat ura”, și considerându-i insecte cărora li s-a dat cu “flit”.

https://www.mediafax.ro/…/seful-statului-despre-referendumu…

Pentru cei care nu înțeleg expresia “a da cu flit”: FLIT este un insecticid, folosit împotriva unor insecte dăunătoare (țânțari, muște, gândaci). Asocierea a 3.531.732 de cetățeni cu gângăniile dăunătoare este demnă doar de retorica urii a regimurilor dictatoriale care au suprimat milioane de oameni în sec. XX.

Consider deci că, prin asocierea abuzivă a unor cetățeni, care și-au exprimat democratic valorile, cu “fanatismul”, “ura”, “infatuarea” și, în cele din urmă, cu niște gândaci demni de a fi stârpiți cu insecticid, Președintele României s-a făcut el însuși propagandist al urii anticreștine, prezente tot mai agresiv în cercuri zise “progresiste”.

Reacția Bisericii Ortodoxe Române, prin purtătorul său de cuvânt, dl. Vasile Bănescu, sau prin ierarhi curajoși, ca PS Ignatie, a fost fermă, demnă și corectă.

Ca intelectual creștin, nu pot decât să mă solidarizez cu poziția Bisericii mele și să îi solicit Președintelui Iohannis să își ceară scuze celor 3.531.732 de cetățeni pe care i-a înjosit.

Am fost printre cei care au susținut mereu dreapta românească, lupta anticorupție și pluralismul democratic. Am votat, în turul 2 al alegerilor prezidențiale, pentru o persoană pe care, în comparație cu contracandidatul său, o consideram morală, decentă și respectuoasă.

Sunt dispus să iert, creștinește, afrontul domnului Iohannis, dacă acestea își retrage public afirmațiile, își cere scuze celor 3.531.732 de votanți pentru definiția firească și în uz a căsătoriei și încetează să propage discursul urii anticreștine.

sursa, aici!

  • Tags
  • casatorie
  • Klaus
  • Klaus Iohannis
  • referendum

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Misterul Referendumului: O rugaminte-apel pentru jurnalisti si nu numai...
Previous article Maria Hulber. Semantica identității în spațiul evanghelic românesc
[ Adrian Papahagi ]

[ Adrian Papahagi ]

Filolog medievist, conf. dr. la UBB Cluj.

Related Posts

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze
March 1st, 2021

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români
March 1st, 2021

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă
March 1st, 2021

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga Cultură

Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga

Mar 1st, 2021
T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze Opinii

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mar 1st, 2021
Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români Opinii

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Mar 1st, 2021
Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă Opinii

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Mar 1st, 2021
Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale Societate

Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale

Mar 1st, 2021
Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea Cultură

Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea

Feb 28th, 2021
Tenebrosul drum al unei minți tinere Educație

Tenebrosul drum al unei minți tinere

Feb 28th, 2021
(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida Cultura

(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida

Feb 28th, 2021
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Opinii

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul” ALTFEL

Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul”

Feb 23rd, 2021
Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa Debate

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Feb 23rd, 2021
Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare Debate

Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare

Feb 23rd, 2021
Călătoria cu trenul între privilegiu și economie Politică

Călătoria cu trenul între privilegiu și economie

Feb 21st, 2021
Omenirea: o poveste fără speranță? Societate

Omenirea: o poveste fără speranță?

Feb 21st, 2021
Despre nemurire și eternitate. O introducere Cultură

Despre nemurire și eternitate. O introducere

Feb 21st, 2021
Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes Cultură

Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes

Feb 20th, 2021
Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit” Istorie

Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit”

Feb 20th, 2021
Creația lui Wolfhart Pannenberg Filozofie

Creația lui Wolfhart Pannenberg

Feb 20th, 2021
„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale Debate

„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale

Feb 19th, 2021
Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației Debate

Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației

Feb 19th, 2021
Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei” Cultura

Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei”

Feb 19th, 2021
Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor Cultură

Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor

Feb 18th, 2021
Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero Cultură

Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero

Feb 17th, 2021
De ce literatura contează Cultură

De ce literatura contează

Feb 17th, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.