• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Adrian Papahagi. Macron și ambiguitatea doctrinară
Adrian Papahagi. Macron și ambiguitatea doctrinară
Home
Opinii

Adrian Papahagi. Macron și ambiguitatea doctrinară

April 1st, 2019 [ Adrian Papahagi ] [ Adrian Papahagi ] Opinii comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Dl. Emmanuel Macron este produsul de vârf al unei elite care cultivă ambiguitatea doctrinară. Nici de stânga (deși a fost ministru al președintelui socialist François Hollande), nici de dreapta (deși a lucrat în marea finanță), dl. Macron a încercat să-și transforme mișcarea într-un marș spre victorie la nivelul întregii Europe.

Visul domniei sale era să creeze o mișcare europeană trans-doctrinară, un soi de androgin politic de stânga-dreapta. USR și Dacian Cioloș s-au mulat pe acest plan, care s-ar putea să corespundă unui proiect mai amplu, schițat în culise de putere economică, financiară și informațională din Europa.

Din nefericire pentru dl. Macron, REM nu își găsește locul niciunde. Inițial, dl. Macron dorea un grup parlamentar propriu în Parlamentul European (la care ar fi aderat și USR+), apoi a tatonat o alipire la ALDE (dar, în Franța, eticheta de “liberal” este demonizată), astfel încât ultima mișcare a domnului Macron este cooptarea unor lideri ai verzilor (comuniștii mediului) și înscrierea pe acest segment.

Peste tot în Europa, forțată de falimentul vizibil al socialismului, stânga încearcă să preia fără să declare ce e necesar din economia de piață, dar și să salveze ce poate din filozofia marxistă, anarho-comunist-revoluționară, drapând-o în ecologie (noua dogmă a încălzismului) și sexomarxism (drepturi pentru toate cele 50 de genuri inventate în laboratoare lingvistico-ideologice și modificarea societății în funcție de ele).

Noua stângă, rezultată din această alchimie, rămâne liberticidă la nivel intelectual, dar devine procapitalistă (cu toate bemolurile dirijismului etatist) din nevoie.

Pseudomorfoza dorită se izbește însă de realitate – acea chestie agasantă pe care utopismul de stânga o ignoră mereu, cu program. În Franța, realitatea este escalada extremei stângi, a naționalismului stârnit de o imigrație agresivă, dar și a islamo-fascismului, pauperizarea părții de jos a clasei de mijloc prin politici socialiste falimentare (mai degrabă decât prin lăcomia marii finanțe, cum declamă stânga) și disoluția socială și legală din suburbiile devenite stat în stat, care periodic invadează și distrug centrul Parisului. Realitatea Franței este dominată încă de otrava marxistă, pătrunsă adânc în mințile oamenilor, și de spasmele corpului social, ca reacție fiziologică la aceasta, sau uneori chiar la aerul curat al normalității.

Care ar fi soluția: sevrajul (prin revenirea la responsabilitatea, patriotismul, credința, moralitatea și libertatea pe care o cer conservatorii), schimbarea drogului cu unul ceva mai lejer și mai euforizant (pe care o propune domnul Macron), sau trecerea la automutilare și poate chiar suicidul (pe care le propun doamna Le Pen și domnul Mélenchon)?

Oricât de bine intenționat ar fi dl. Macron (și cred că este), drogul de sinteză pe care îl propune Franței și Europei nu poate funcționa.

Dacă Europa nu revine la morala creștină, patriotismul luminat, educația înspre cultură înaltă, caracter și excelență umană, etica muncii și capitalismul care i-au asigurat prosperitatea și dominația universală, ea va avea de ales între forme extreme de automutilare, între populismul național-socialist și cel internațional-socialist, oricât ar vrea domnul Macron să propună o a treia cale, un socialism cu față umană, sau un capitalism dublat de ideologie stângistă.

sursa: facebook

  • Tags
  • ambiguitate
  • dreapta
  • Macron
  • stînga

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article CONVERGENȚE
Previous article Cristian Pătrășconiu. Candidatul Photoshop
[ Adrian Papahagi ]

[ Adrian Papahagi ]

Filolog medievist, conf. dr. la UBB Cluj.

Related Posts

10 august 2018: capăt de drum
March 3rd, 2021

10 august 2018: capăt de drum

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze
March 1st, 2021

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români
March 1st, 2021

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Dimensiuni politice ale noii gândiri franceze Filozofie

Dimensiuni politice ale noii gândiri franceze

Mar 5th, 2021
Câteva fragmente din „Îndurare aspră”, de Sheldon Vanauken Filozofie

Câteva fragmente din „Îndurare aspră”, de Sheldon Vanauken

Mar 5th, 2021
Câteva intuiții matematice pentru noțiuni teologice (partea a II-a) Cultura

Câteva intuiții matematice pentru noțiuni teologice (partea a II-a)

Mar 4th, 2021
Vlad Topan. Prin scientism spre neo-păgânism. Sau despre milenarismul de rit ecologist Cultură

Vlad Topan. Prin scientism spre neo-păgânism. Sau despre milenarismul de rit ecologist

Mar 4th, 2021
Contribuţia lui Mises la înţelegerea ciclurilor economice Economie

Contribuţia lui Mises la înţelegerea ciclurilor economice

Mar 4th, 2021
D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept Debate

D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept

Mar 4th, 2021
Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate Cultura

Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate

Mar 3rd, 2021
A fi sau a nu fi liber Debate

A fi sau a nu fi liber

Mar 3rd, 2021
C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid Cultura

C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid

Mar 3rd, 2021
Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis Cultură

Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis

Mar 3rd, 2021
Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I) ALTFEL

Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I)

Mar 3rd, 2021
Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional Debate

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Mar 3rd, 2021
10 august 2018: capăt de drum Opinii

10 august 2018: capăt de drum

Mar 3rd, 2021
Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează Debate

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Mar 2nd, 2021
De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală Filozofie

De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală

Mar 2nd, 2021
Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga Cultură

Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga

Mar 1st, 2021
T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze Opinii

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mar 1st, 2021
Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români Opinii

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Mar 1st, 2021
Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă Opinii

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Mar 1st, 2021
Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale Societate

Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale

Mar 1st, 2021
Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea Cultură

Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea

Feb 28th, 2021
Tenebrosul drum al unei minți tinere Educație

Tenebrosul drum al unei minți tinere

Feb 28th, 2021
(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida Cultura

(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida

Feb 28th, 2021
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Opinii

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.