• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Avortul nu este și nu a fost vreodată despre egalitatea femeilor
Avortul nu este și nu a fost vreodată despre egalitatea femeilor
Home
Societate

Avortul nu este și nu a fost vreodată despre egalitatea femeilor

November 12th, 2020 Ana Poganu Ana Poganu Debate, Societate comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Un articol de Nancy Flanders pentru Live Action

Avortul a fost prezentat publicului american ca fiind un ultim pas în atingerea egalității femeilor. Aproape cinci decenii mai târziu, însă, legalizarea avortului nu pare să fi oferit libertate femeilor.

Ruth Bader Ginsburg susținea că avortul era strâns legat de egalitatea femeilor. Fără îndoială, Ginsburg a muncit din greu în timpul vieții sale pentru asigurarea drepturilor femeilor. Chiar înainte de a-și revendica locul la Curtea Supremă, Ginsburg lupta pentru egalitatea de gen. A asistat la aproape 300 de cazuri bazate pe discriminarea sexuală, s-a asigurat ca bărbații și femeile să fie tratați în mod egal în litigii imobiliare, a luptat pentru dreptul femeilor de a obține carduri de credit și  împrumuturi bancare pe numele lor, ba chiar a contribuit la recunoașterea oficială a faptului că discriminarea pe motive de sarcină reprezintă o formă de discriminare sexuală.  În ciuda tuturor eforturilor de a susține femeile, Ginsburg încurajează o industrie care continuă să le înjosească.

Ginsburg nu a fost de acord cu decizia majoritară a Curții de a menține interdicția federală asupra avortului parțial la naștere (partial-birth abortion) în cazul Gonzales v. Carhart, „Încercările legale în vederea înlăturării restricțiilor asupra procedurilor de avort nu încearcă să justifice vreo noțiune generalizată de confidențialitate; ci mai degrabă se concentrează pe autonomia femeii de a decide asupra  vieții sale și, astfel, de a se bucura de un statut cetățenesc egal”, a contraargumentat ea.

Desigur, Ginsburg nu este singura care împărtășește această concepție greșită conform căreia femeile nu pot fi egale cu bărbații din cauza lipsei posibilității avortului. Mulți au exprimat opinii similare. În 2018, comedianta Chelsea Handler a emis un comunicat de presă cu privire la nominalizarea judecătorului Brett Kavanaugh de către Trump la Curtea Supremă. „Să fim foarte clari, dreptul avortului, și prin asta, capacitatea femeilor de a fi parteneri egali în societate, sunt riscate în această luptă”, a spus ea.

Convingerea că avortul le permite femeilor „să se bucure de un statut cetățenesc egal” sau „să fie parteneri egali în societate” este interesantă, deoarece susținătorii avortului invalidează deseori ideea că bărbații ar trebui să aibă un cuvânt de spus în cazul avortării copiilor lor. Decizia se presupune că aparține strict femeilor. Acest fapt este nedrept pentru amândoi. Amândoi sunt în egală măsură părinții copilului, dar nu le este permis să fie egali în procesul decizional al avortului.

Avortul a permis „o perspectivă de gen” în care mama poate alege viața sau moartea bebelușului, în timp ce tatăl nu are niciun cuvânt de spus. El nu primește vreun drept la o alegere și trebuie să facă tot ce vrea femeia, chiar dacă își dorește cu disperare nașterea copilului său.

Bărbații nu au dreptul de a-și ucide copiii pre-născuți. Femeile au.

Aceasta nu este egalitate.

În timpul audierii de confirmare la Curtea  Supremă din 1993, Ginsburg nu și-a ascuns sprijinul pentru legalizarea avortului. „Este esențial pentru egalitatea femeii ca ea să fie cea care ia deciziile în mod liber și asumat”, a declarat atunci în fața Comitetului judiciar al Senatului. „Dacă impui restricții care îi împiedică alegerea, o dezavantajezi din cauza sexului său”.

Ginsburg era de părere – la fel ca toți cei din industria avortului- că a interzice unei femei „să controleze sarcina“ înseamnă a o dezavantaja . În realitate însă, să afirmi că femeile trebuie să aibă acces la avort pentru a fi egale cu bărbații înseamnă, de fapt, să susții că femeile nu sunt egale fără dreptul la avort- că, din cauza fertilității lor, sunt mai prejos. Chiar ACLU, unde Ginsburg a lucrat la un moment dat, a afirmat că tratarea femeilor ca fiind inferioare înseamnă tratarea acestora ca pe niște copii.  Aluzia face referire la ideea că bărbații pot fi tați și oameni de succes în afara căminului, dar femeile nu. Avortul determină femeia să-și privească propriul copil ca opresor, împiedicând-o să obțină  egalitatea.

Nici acest lucru nu reprezintă însă egalitatea.

În cartea sa, Pro: Reclaiming Abortion Rights, autoarea Katha Pollit a menționat că „ sarcina și nașterea… restricționează capacitatea femeilor de a participa în societate în mod egal cu bărbații.” Dar însăși Ginsburg a demonstrat acest lucru ca fiind neadevărat.

Ginsburg nu a fost doar o judecătoare a Curții Supreme. Ea a fost, de asemenea, soția lui Marty timp de 56 de ani și mamă a unui fiu și a unei fiice – și a realizat toate acestea în timp ce urma cursuri, pleda în instanță, se îngrijea de soțul ei bolnav de cancer și își pava drumul spre Curtea Supremă de  Justiţie. Nașterea și creșterea copiilor nu au împiedicat-o pe „renumita RBG” să devină una dintre cele mai influente femei din istoria americană. Așadar, de ce ar susține cineva că nașterea și creșterea copiilor împiedică alte femei în atingerea propriilor obiective?

Acesta este de fapt modul de gândire care împiedică femeile din a fi tratate egal – convingerea că, într-un anumit sens, putința de a purta și naște un copil determină inferioritatea femeilor față de bărbați. Acest lucru este complet fals.

Sarcina nu este o dizabilitate sau o afecțiune de sănătate care necesită „tratament” sub formă de cleme care smulg membrele copiilor pre-născuți. Este modul în care funcționează biologia și reproducerea. Femeile – inclusiv femeile fertile – nu sunt defecte.

„Egalitatea între sexe facilitată prin avort urmărește să elimine asimetria biologică – faptul că femeile rămân însărcinate, iar bărbații nu – prin promovarea respingerii corpurilor femeilor”, a explicat Erika Bachiochi. „Egalitatea autentică și justiția reproductivă ar cere ceva mult mai revoluționar: ca bărbații și societatea în general să respecte și să sprijine femeile în numeroasele lor aptitudini și talente care includ, pentru majoritatea femeilor, la un moment dat în viața lor, sarcina.”

În loc să sprijine femeile să depășească toate provocările care apar odată cu maternitatea, avortul a fost prezentat ca o „soluție” pentru bărbați, societate și angajatori – și femeilor li s-a spus că avortul este cheia  pentru egalitate. Ele au crezut minciuna că avortul le va elibera, când, de fapt, doar le prinde în capcana regretelor, crescându-le riscul depresiei, consumul de droguri, consumul de alcool și sinuciderea.

Avortul nu a fost niciodată despre egalitate, ci despre controlul populației printr-un plan eugenic ascuns, lansat acum 50 de ani și alimentat de un marketing inteligent, care a transformat Planned Parenthood și industria avortului în simboluri ale egalității femeilor. Între timp, alte provocări reale cu care se confruntă femeile rămân nerezolvate.

Capacitatea de a ucide nu le face pe femei egale.

 

Articol original: Abortion is not, and never has been, about women’s equality

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Ioan T. Morar. Anti- rasiștii cu program redus
Previous article Cosmin Lotreanu. Valéry Giscard D’Estaing - Singurătatea și trăirile unui președinte
Ana Poganu

Ana Poganu

Ana Poganu (n. 1998) este studentă în cadrul programului de licență al Universității de Vest din Timișoara, Facultatea de Litere, Istorie și Teologie cu specializarea Limbă și Literatura Latină - Germană. Este membră a Asociației Studiul. Interesele cuprind literatura comparată, limbile clasice, istoria ideilor, filosofia și teologia.

Related Posts

A fi sau a nu fi liber
March 3rd, 2021

A fi sau a nu fi liber

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional
March 3rd, 2021

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează
March 2nd, 2021

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate Cultura

Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate

Mar 3rd, 2021
A fi sau a nu fi liber Debate

A fi sau a nu fi liber

Mar 3rd, 2021
C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid Cultura

C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid

Mar 3rd, 2021
Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis Cultură

Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis

Mar 3rd, 2021
Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I) ALTFEL

Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I)

Mar 3rd, 2021
Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional Debate

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Mar 3rd, 2021
10 august 2018: capăt de drum Opinii

10 august 2018: capăt de drum

Mar 3rd, 2021
Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează Debate

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Mar 2nd, 2021
De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală Filozofie

De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală

Mar 2nd, 2021
Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga Cultură

Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga

Mar 1st, 2021
T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze Opinii

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mar 1st, 2021
Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români Opinii

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Mar 1st, 2021
Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă Opinii

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Mar 1st, 2021
Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale Societate

Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale

Mar 1st, 2021
Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea Cultură

Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea

Feb 28th, 2021
Tenebrosul drum al unei minți tinere Educație

Tenebrosul drum al unei minți tinere

Feb 28th, 2021
(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida Cultura

(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida

Feb 28th, 2021
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Opinii

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul” ALTFEL

Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul”

Feb 23rd, 2021
Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa Debate

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Feb 23rd, 2021
Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare Debate

Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare

Feb 23rd, 2021
Călătoria cu trenul între privilegiu și economie Politică

Călătoria cu trenul între privilegiu și economie

Feb 21st, 2021
Omenirea: o poveste fără speranță? Societate

Omenirea: o poveste fără speranță?

Feb 21st, 2021
Despre nemurire și eternitate. O introducere Cultură

Despre nemurire și eternitate. O introducere

Feb 21st, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.