• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
D. P. Aligica: O invitatie la dialog pentru Grupul de Dialog Social
D. P. Aligica: O invitatie la dialog pentru Grupul de Dialog Social
Home
Debate

D. P. Aligica: O invitatie la dialog pentru Grupul de Dialog Social

November 18th, 2019 [ Marginalia ] [ Marginalia ] Debate comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Azi cand PSD face exact ceea ce intelectuali si asociati ai GDS si ai revistei sale -nu mai vorbesc de varii lucratori manufacturieri in sistemul de propaganda oficiala si corect legitimata – practica cu sistem si impunitate de ani de zile, iata: ne trezim sa fim surprinsi si indignati. “Vai, PSD foloseste abuziv si trivializant termeni ca nazism, fascism, extremism etc….”

 
Regret sa s-a ajuns aici dar ma simt obligat sa reiau mai jos fragmente dintr-un un text scris 25 Octombrie 2017:
 
“Cu asa ceva nu este de gluma. In calitate de cetateni si ca profesionisti trebuie sa raspundem ferm acestor impostori iresponsabili care se joaca cu vorbele de-a fascismul si comunismul. Ceea ce fac acestia este periculos pana la limita penalului. Relativizarea, normalizarea, trivializarea, demonetizarea, golirea de sens a fascismului si comunismului, a Holocaustului si Gulagului este o chestiune inaceptabila.
 
Cand cineva cu pretentii intelectuale flotand in confuzia publica vine si se joaca de-a comentatorul si analistul etichetand fascism in stanga si dreapta tot si toate, reactia trebuie sa fie identica….Ideea de fascism -care are un inteles politologic exact si un continut moral precis- isi pierde toate intelesurile morale si istorice cand este abuzata si pusa pe toate gardurile si fruntile. Cand toti sunt fascisti, nimeni nu mai e fascist. Generatiile mai noi -si asa vaduvite de istorie si discernamant- ajung sa creada ca fascismul e ceva OK. National socialismul? Un socialism acolo… O chestie, glumim la o bere…
 
Sa repetam: Folosirea abuziva a termenului “fascism” este o mare iresponsabilitate si ticalosie: 1. Fata de victimele reale ale fascismului real. 2. Fata de societate in general pentru ca termenul se dilueaza, trivializeaza si isi pierde continutul moral si politic sinistru. 3. Fata de cei abuziv etichetati sau asociati cu termenul, care sunt stigmatizati nedrept cu una dintre cele mai odioase etichete din lexiconul politic. “
 
Asa scriam in Octombrie 2017.
 
In tot intervalul de trimp de la data la care am scris acest text – 2 ani- (reluat in forme si mai dure pe care le pot reproduce oricand), NU am observat nici cea mai mica sustinere de la exact cei care AZI vor sa fim indiganti la semnalul lor si sub bagheta lor morala si sub indrumarea discernamantului lor politic…
 
Nu i-am vazut niciodata delimitandu-se de valurile de abuz aduse in spatiul public pe aceste teme. De etichetarile abuzive de extremism, radicalism, fascism practicate cu voluptate si sistem exact din cercurile respective…Din contra…
 
In fine, nu e momentul sa intram in amanunte. Ma bucur ca in sfarsit au ajuns sa fie de acord cu noi, cei care de ani de zile, de decenii as zice, sustinem ceea ce ei au ajuns sa inteleaga si afirme public azi.
 

Sa ne calmam acum, sa ne bucuram de consens si in momentul in care viata publica se mai linisteste, ii invit la o dezbatere in care sa reluam metodic practica din ultimii ani si sa analizam impreuna, colegial, unde si cum au gresit si sa ii intrebam ce au de gand sa faca pentru ca in viitor acest tip de abuz sa nu mai fie repetat nici de ei si nici de asociatii si protejatii lor. Pentru ca pana sa ajunga la PSD, acest gen de trivializare, abuz si insulta a inteligentei, memoriei si bunului simt a fost tolerat si practicat in cu totul alta parte…

O astfel de intalnire ar mai avea o virtute: Ar arata ca “dialogul social” presupune o artera de circulatie cu doua sensuri. Grupul e pregatit si sa asculte si sa invete ceva de la restul membrilor societatii, nu doar sa dea sentinte moral-ideologice, sa emita judecati si directive si sa predice semnaland si distribuind virtute preambalata si prefabricata ideologic. Ca “Grupul” -oricare ar mai fi functia si misiunea sa sociala-  are totusi o capacitate minimala sa isi asume erori si sa le rectifice in mod credibil.

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Adrian Papahagi. Un precedent periculos
Previous article Ioan T. Morar. Prostia are viitor: Și cu banii luați, și cu chiloții tăiați
[ Marginalia ]

[ Marginalia ]

Related Posts

D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept
March 4th, 2021

D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept

A fi sau a nu fi liber
March 3rd, 2021

A fi sau a nu fi liber

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional
March 3rd, 2021

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Dimensiuni politice ale noii gândiri franceze Filozofie

Dimensiuni politice ale noii gândiri franceze

Mar 5th, 2021
Câteva fragmente din „Îndurare aspră”, de Sheldon Vanauken Filozofie

Câteva fragmente din „Îndurare aspră”, de Sheldon Vanauken

Mar 5th, 2021
Câteva intuiții matematice pentru noțiuni teologice (partea a II-a) Cultura

Câteva intuiții matematice pentru noțiuni teologice (partea a II-a)

Mar 4th, 2021
Vlad Topan. Prin scientism spre neo-păgânism. Sau despre milenarismul de rit ecologist Cultură

Vlad Topan. Prin scientism spre neo-păgânism. Sau despre milenarismul de rit ecologist

Mar 4th, 2021
Contribuţia lui Mises la înţelegerea ciclurilor economice Economie

Contribuţia lui Mises la înţelegerea ciclurilor economice

Mar 4th, 2021
D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept Debate

D. P. Aligica: Relativ la chestiunea studentilor de la Drept

Mar 4th, 2021
Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate Cultura

Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate

Mar 3rd, 2021
A fi sau a nu fi liber Debate

A fi sau a nu fi liber

Mar 3rd, 2021
C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid Cultura

C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid

Mar 3rd, 2021
Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis Cultură

Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis

Mar 3rd, 2021
Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I) ALTFEL

Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I)

Mar 3rd, 2021
Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional Debate

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Mar 3rd, 2021
10 august 2018: capăt de drum Opinii

10 august 2018: capăt de drum

Mar 3rd, 2021
Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează Debate

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Mar 2nd, 2021
De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală Filozofie

De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală

Mar 2nd, 2021
Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga Cultură

Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga

Mar 1st, 2021
T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze Opinii

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mar 1st, 2021
Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români Opinii

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Mar 1st, 2021
Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă Opinii

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Mar 1st, 2021
Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale Societate

Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale

Mar 1st, 2021
Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea Cultură

Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea

Feb 28th, 2021
Tenebrosul drum al unei minți tinere Educație

Tenebrosul drum al unei minți tinere

Feb 28th, 2021
(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida Cultura

(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida

Feb 28th, 2021
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Opinii

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.