• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Daniel Funeriu. Cu tancul în lanul imposturii educaționale
Daniel Funeriu. Cu tancul în lanul imposturii educaționale
Home
Opinii

Daniel Funeriu. Cu tancul în lanul imposturii educaționale

October 15th, 2020 [ Marginalia ] [ Marginalia ] Opinii comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Nu am vorbit despre partea educațională a cazului Baranga până nu mi-am luat cele mai bune informații pe care cineva, cu excepția președintelui, le poate lua în România. Lucrurile sunt clare pe partea politică: premierul are obligația să-i nimicească politic pe toți cei aflați pe traseul susținerii politice a lui Baranga. Iată ce am aflat:

  • exista (poate mai există) un sistem (subliniez, un sistem, nu o persoană) care contra cost îți dădea diplomă de bacalaureat ȘI foaie matricolă chiar dacă nu o aveai nici pe pe prima, nici pe a doua;
  • pe baza acestora te înscriai la o facultate neacreditată, care, neacreditată fiind, nu putea să dea diplomă de licență;
  • ulterior, pe baza “absolvirii” studiilor la universitatea neacreditată, contra cost, mergeai la o universitate acreditată și dădeai examenele. Evident erai lăsat să copiezi cât să nu bată la ochi dar, dacă dădeai mai mulți bani, mergea altul să dea examenele în locul tău. Mi se spune (nu am probe, dar având în vedere sursele, cred) că celui care dădea examenul în locul tău i se furniza inclusiv o carte de identitate plastografiată;
  • odată diploma de licență obținută restul (master, doctorat, abilitare) era floare la ureche căci deja se bazau pe acte reale din punct de vedere fizic (nu erau falsuri, ca banii falși de exemplu) dar obținute fraudulos (deci extrem de greu de dovedit).

Un astfel de exemplu au fost celebrii absolvenți italieni de medicină de la Maiorescu, Oradea și Arad. Au fost prinși pentru că nu intraseră pe teritoriul național pe perioada studiilor… Lor le-a fost retrasă diploma  imediat după introducerea de către mine în lege a posibilității retragerii administrative a diplomei[1] (doar așa Italia (care avea dreptate!) a stopat scandalul de la nivelul UE referitor la diplomele obținute fraudulos[2]). Retragerea diplomelor a fost, din păcate, anulată de ÎCCJ după ce am plecat din minister[3].

Nu am cunoscut acest modus operandi cât am fost în funcție, însă am mirosit că ceva era putred. De aceea am introdus în Legea 1 a educației naționale obligația înființării  unui Registru Matricol Unic (RMUR) pentru controlul riguros al diplomelor[4]. Care, RMUR, are o poveste interesantă: introdus în legea semnată de mine în 2011, platforma informatică propriu-zisă a fost finalizată în 2012, la puțin timp după ce nu am mai fost în funcție. Totuși, din 2012 în 2016 nu s-a întâmplat nimic: pur și simplu nimeni nu s-a ocupat să introducă datele studenților. În 2016, ministrul Adrian Curaj a introdus, primul, în contractul de finanțare al universităților obligativitatea acestora să completeze registrul[5]. Care era, evident, operațional pentru viitor, nu și pentru trecut: mafioții au avut astfel 5 ani pentru a șterge urmele.

În concluzie

  1.  RMUR a început să fie utilizat abia în 2016, cu toate că era funcțional din 2012. Fraudele anterioare, dacă au fost dibaci executate, sunt foarte greu de depistat. Întrebarea mea este: de ce doar în 2016? De ce, contrar legii, până atunci nu s-a făcut nimic?
  2. De ce instituțiile abilitate ale statului nu au informat miniștri, premieri, președinți, despre acest fenomen? Subliniez, fenomen, nu eveniment izolat. Dacă nu știau trebuie demisii. Dacă au fost părtași trebuie condamnări.
  3. Dl. Orban are obligația să spună public pe ce filieră a venit Baranga și să nimicească politic întreaga filieră. Altminteri el și partidul său girat de președinte sunt părtași la distrugerea filonului moral al națiunii.
  4. E bine că un politician care se va afla în următorul Parlament și conduce Consiliul Național al Rectorilor, dl. Câmpeanu, reacționează puternic și cere operaționalizarea completă a RMUR, așa cum l-am gândit în lege.
  5. Nu, nu toți miniștrii sunt la fel. Nu accept ca eu, care mi-am pus în balanță imaginea publică și mi-am asumat riscuri personale uriașe (gândiți-vă că Emilia Șercan a fost amenințată cu moartea pentru acte similare) să fiu pus în aceeași oală cu miniștrii care nu au făcut nimic pentru curățenie. Da, a fi ministru este o onoare, dar nu când ești pus alături de mulți dintre cei care mi-au urmat.
  6. Nu, nu ”fiecare ministru vine cu reforma lui”. Fiecare ministru vine cu camarila lui. România a beneficiat de o singură reformă: cea gândită de Mircea Miclea în Comisia Prezidențială și pusă în practică de mine prin Legea 1. Restul au fost modificări cu un singur scop: avantaje politice și financiare pentru cei care le făceau. Cred că și România Educată are de unde se inspira.
  7. Știți care e cel mai fain sentiment? Când cei care îți erau inamici cer, peste ani, să fie aplicate fix măsurile tale. Asta à propos de dl. Câmpeanu, care a fost membru al guvernului Ponta și nu le-a aplicat iar acum, iată, a luat sabia dreptății în mână. Sper să o și folosească, nu doar să o arate. Și comunismul, până la urmă, tot de un comunist, Gorbaciov, a fost dezmembrat…

La nivel personal, de care nu doresc să fac abstracție (până la urmă deciziile politice sunt luate de oameni, unii buni, alți proști) am obligația să vă întreb pe voi, care azi urlați ca din gură de șarpe când vedeți că sunteți victime ale imposturii:

  •  unde erați și cui luați partea în 2010-2011 când eram masacrat politic și mediatic din cauza acestui articol 201?
  • Unde erați și cui luați partea când mă luptam, împreună cu doar 4-5 oameni, împotriva mafiilor din educație cărora le cauzam pierderi de sute de milioane de euro prin mecanismele de fraudare a diplomelor, începând cu cele expuse mai sus (tăiate de la rădăcină de mine prin RMUR) continuând cu copiatul la bac și doctoratele plagiate (ambele stopate tot de mine și, ulterior, de preluarea ștafetei de Emilia Șercan), sau cu evaluarea granturilor de cercetare de o camarilă politică, proces stopat tot de mine și Dragoș Ciuparu în 2011?
  • Ați ieșit în stradă pentru a-l băga pe Dragnea la pușcărie, de ce nu ieșiți în stradă pentru a apăra fibra morală a educației din România, infinit mai importantă?
  • Înainte de a vota, v-ați uitat un pic mai atent la persoanele și partidele votate, sau doar la garagara pe care o fac?

E, însă, ceva mult mai grav: ne-am obişnuit să ne îngropăm morții sub pământ şi vii sub hârtii: ștampila și dosarul cu șină bat orice logică a bunului simț. Cea mai înaltă instanță, Înalta Curte de Casație şi Justiție, judecă pe formă, nu pe fond. Falşilor medici italieni li s-a lăsat dreptul la practică, în ciuda tuturor dovezilor imposturii pentru că… art. 146 din legea 1 nu bate nuşce articol din altă lege… Lui Ponta, nuşce oficiu al drepturilor de autor i-a declarat cartea neplagiată pentru că… folosise un font diferit.

E, desigur, treaba fiecăruia să judece acum gradul meu de aroganță sau alte chestii inexistente, dar rețineți un lucru: nimeni în afară de mine și câțiva oameni care mi-au făcut onoarea colaborării nu s-a pus de-a curmezișul imposturii, cu fapte, nu vorbe, în cei 31 de ani postrevoluționari. Pentru că am făcut-o nimeni nu poate să-mi spună vreodată, mie, că nu se poate! Se poate, dar nu se vrea! Nu doar că nu se vrea la nivel politic, ci, având în vedere că poporul votant a ales hoți de doctorate ca Ponta, limitați intelectual ca noul pesede sau gargaragii, tentația de a spune că, de fapt, poporul nu vrea, e destul de mare. Și, în definitiv, cine suntem (eu și cei câțiva oameni care mai luptă pentru un sistem corect al valorilor în educație) pentru a face o curățenie nedorită de majoritate? E desigur, dreptul fiecăruia să mă judece, dar e obligația mea să vorbesc despre lucrurile bune pe care le-am făcut.

În prag de alegeri am obligația să spun, public, că premisele unei schimbări în bine în educație sunt proaste:

  • niciun partid nu are în rândul aspiranților la loc eligibil în Parlament un număr suficient de oameni care să întruchipeze vectorul reformei reale și nici o apartenență la agenda schimbărilor necesare în educație,
  • premisele alocării fondurilor europene pentru educație și cercetare nu sunt bune: observațiile mele îmi arată că agenda unei ”împărțeli politice” bate agenda nevoilor realiste ale educației, or fără acești bani vom fi subfinanțați,
  • oferta PNL poate fi judecată prin prisma acțiunilor din ultimul an, cei de la USRPLUS au planuri ridicole în domeniul educației, pe care le-am taxat ca atare iar PSD are un uriaș potențial toxic prin oamenii din eșaloanele inferioare,
  • situația este atât de degradată încât și Einstein dacă ar fi ministrul educației și tot nu ar reuși mare lucru. E nevoie ca premierul și întreg aparatul guvernamental, de la fonduri europene la muncă, IT și finanțe să știe și să vrea să facă.

PS: credeți că e singular cazul Baranga? Sunt, probabil, mii de Baranga, unii în funcții înalte. Primul căruia i-aș verifica validitatea diplomei de bacalaureat e plagiatorul național VV Ponta. Și nu, nu e o glumă și nici un atac politic.

[1] Art. 146 Rectorul poate anula, cu aprobarea senatului universitar, un certificat sau o diplomă de studii atunci când se dovedeşte că s-a obţinut prin mijloace frauduloase sau prin încălcarea prevederilor Codului de etică şi deontologie universitară.

 

[2] https://www.mediafax.ro/social/scandalul-diplomelor-false-inchis-autoritatile-italiene-nu-se-vor-mai-opune-recunoasterii-lor-in-ue-8988204

 

[3] Decizia ÎCCJ nr. 3068/2012 vezi și https://www.hotnews.ro/stiri-esential-20743670-intampla-instanta-deciziile-universitatilor-retragere-titlurilor-doctor-jurisprudenta-impiedica-functionarea-noului-mecanism-propus-ministerul-educatiei.htm

[4] Art. 201

(1) Se constituie Registrul matricol unic al universităţilor din România, denumit în continuare RMUR. RMUR este o bază de date electronică în care sunt înregistraţi toţi studenţii din România din universităţile de stat sau particulare acreditate ori autorizate să funcţioneze provizoriu. Registrele matricole ale universităţilor devin parte a RMUR, asigurându-se un control riguros al diplomelor.

(2) Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, la propunerea CNFIS, elaborează un regulament de alocare a codului matricol individual, precum şi conţinutul informaţiilor care vor fi scrise în RMUR.

(3) RMUR este un înscris oficial protejat legal. Falsificarea înscrisurilor din registrul matricol se sancţionează potrivit legii.

(4) RMUR, registrele matricole ale universităţilor şi sistemele informatice aferente se elaborează în termen de cel mult 2 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(5) Baza de date electronică aferentă RMUR înregistrează şi păstrează evidenţa diplomelor universitare emise în România, pe baza registrelor existente în universităţile acreditate.

 

[5] 5.2. Obligaţiile beneficiarului: – răspunde de corectitudinea datelor solicitate de MENCȘ, inclusiv cele introduse în Registul Matricol Unic, în baza cărora sunt alocate fondurile bugetare. Completarea datelor aferente anului I de studii pentru ciclurile universitare de licență, master și doctorat în Registrul Matricol Unic (RMU) se face până la 31.03.2016.

Text publicat în premieră pe blogul personal al domnului Daniel Funeriu.

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Câteva fragmente din „Îndemn la simplitate”, de Ernest Bernea
Previous article „Autobiografie spirituală”, Simone Weil
[ Marginalia ]

[ Marginalia ]

Related Posts

Despre o anume modestie a fericirii
April 10th, 2021

Despre o anume modestie a fericirii

Daniel Uncu. Două constructe smintite
April 5th, 2021

Daniel Uncu. Două constructe smintite

Pandemie, isterie şi politica prudenţei
March 31st, 2021

Pandemie, isterie şi politica prudenţei

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Un interviu cu James Buchanan. „Să duci, mai întâi, până la capăt consecințele logice ale ideilor tale și apoi să iei o poziție ideologică” Economie

Un interviu cu James Buchanan. „Să duci, mai întâi, până la capăt consecințele logice ale ideilor tale și apoi să iei o poziție ideologică”

Apr 18th, 2021
André Gide: „Analiza psihologică a pierdut pentru mine orice interes din momentul când mi-am dat seama că omul încearcă trăirile pe care crede că le încearcă” Cultură

André Gide: „Analiza psihologică a pierdut pentru mine orice interes din momentul când mi-am dat seama că omul încearcă trăirile pe care crede că le încearcă”

Apr 18th, 2021
Destinul educației umaniste în Universitatea americană Cultura

Destinul educației umaniste în Universitatea americană

Apr 18th, 2021
Democrațiile, arhitectura, urbanismul, ecologia și binele comun, 1945-2020 Cultură

Democrațiile, arhitectura, urbanismul, ecologia și binele comun, 1945-2020

Apr 17th, 2021
Lucian Croitoru. Inflația, povara datoriilor și procesele ascunse Debate

Lucian Croitoru. Inflația, povara datoriilor și procesele ascunse

Apr 15th, 2021
Medicul șef al departamentului de sănătate din New York cere acordarea asistenței medicale pe criterii rasiale Debate

Medicul șef al departamentului de sănătate din New York cere acordarea asistenței medicale pe criterii rasiale

Apr 15th, 2021
Dumnezeul Filozofilor Filozofie

Dumnezeul Filozofilor

Apr 15th, 2021
Fragmente din Scrisoarea a VII-a, către Luciliu, de Seneca Cultură

Fragmente din Scrisoarea a VII-a, către Luciliu, de Seneca

Apr 14th, 2021
Biserica în prezent și în viitor Cultură

Biserica în prezent și în viitor

Apr 14th, 2021
Muzică sacră, timp sacru Cultură

Muzică sacră, timp sacru

Apr 14th, 2021
Căutarea preciziei medicale în arta traducerii: C.D. Zeletin Cultură

Căutarea preciziei medicale în arta traducerii: C.D. Zeletin

Apr 13th, 2021
Beneficiile victimizării: o interpretare evoluționistă Debate

Beneficiile victimizării: o interpretare evoluționistă

Apr 13th, 2021
Industria rasismului: cererea depășește oferta (Dinesh D'Souza) Debate

Industria rasismului: cererea depășește oferta (Dinesh D'Souza)

Apr 13th, 2021
Imaginația și voința: ești ceea ce privești Debate

Imaginația și voința: ești ceea ce privești

Apr 13th, 2021
Un naș cu inima cât un tren ALTFEL

Un naș cu inima cât un tren

Apr 12th, 2021
Mărturii despre impactul pe care l-au avut lucrările lui C.S Lewis asupra cititorilor Cultură

Mărturii despre impactul pe care l-au avut lucrările lui C.S Lewis asupra cititorilor

Apr 12th, 2021
Edith Stein: „Nu există doar un intelect teoretic, ci și unul practic, solicitat zilnic să îndeplinească cele mai diverse sarcini” Cultură

Edith Stein: „Nu există doar un intelect teoretic, ci și unul practic, solicitat zilnic să îndeplinească cele mai diverse sarcini”

Apr 12th, 2021
Virgil Iordache. “Gestionarea” vizibilității creștinilor Debate

Virgil Iordache. “Gestionarea” vizibilității creștinilor

Apr 12th, 2021
Cât de oarbă ar trebui să fie Justiția? Debate

Cât de oarbă ar trebui să fie Justiția?

Apr 11th, 2021
Câteva fragmente din ,,Balanța", de Ion Băieșu Literatură

Câteva fragmente din ,,Balanța", de Ion Băieșu

Apr 10th, 2021
Despre o anume modestie a fericirii Opinii

Despre o anume modestie a fericirii

Apr 10th, 2021
O ortodoxie blândă Cultură

O ortodoxie blândă

Apr 9th, 2021
Câteva fragmente din ,,Întoarcerea fiului risipitor”, de André Gide Cultură

Câteva fragmente din ,,Întoarcerea fiului risipitor”, de André Gide

Apr 9th, 2021
Roger Scruton: Virtutea irelevanței. O critică a pedagogiei moderne Cultură

Roger Scruton: Virtutea irelevanței. O critică a pedagogiei moderne

Apr 8th, 2021
„Datoria de a fi fericit”, prefață la Etica Nicomahică, de Stella Petecel Cultură

„Datoria de a fi fericit”, prefață la Etica Nicomahică, de Stella Petecel

Apr 7th, 2021
C. S. Lewis ne vorbește despre iubire: Philia Cultură

C. S. Lewis ne vorbește despre iubire: Philia

Apr 7th, 2021
Adrian Lemeni, „Adevăr și demonstrație” – o călătorie prin matematică, filozofie și teologie în căutarea adevărului Cultură

Adrian Lemeni, „Adevăr și demonstrație” – o călătorie prin matematică, filozofie și teologie în căutarea adevărului

Apr 6th, 2021
Cosmin Lotreanu. „Primăvara croată” (1971) între afirmare identitară, reformă și autonomie Uncategorized

Cosmin Lotreanu. „Primăvara croată” (1971) între afirmare identitară, reformă și autonomie

Apr 6th, 2021
Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos  V. Războiul ALTFEL

Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos V. Războiul

Apr 5th, 2021
Daniel Uncu. Două constructe smintite Opinii

Daniel Uncu. Două constructe smintite

Apr 5th, 2021
Câteva fragmente din „Laur”, de Evgheni Vodolazkin Cultură

Câteva fragmente din „Laur”, de Evgheni Vodolazkin

Apr 5th, 2021
Ce ne facem cu limbajul poetic? Cultură

Ce ne facem cu limbajul poetic?

Apr 5th, 2021
Feminitatea prin ochii lui Balzac Cultură

Feminitatea prin ochii lui Balzac

Apr 5th, 2021
Matematica este o formă de „supremație albă”, declară pedagogii woke într-o scrisoare Debate

Matematica este o formă de „supremație albă”, declară pedagogii woke într-o scrisoare

Apr 4th, 2021
Ce exprimă muzica? Cultura

Ce exprimă muzica?

Apr 4th, 2021
D. P. Aligică: Recomandare la recomandare Debate

D. P. Aligică: Recomandare la recomandare

Apr 3rd, 2021
Câteva fragmente din „Maestrul și Margareta” de Mihail Bulgakov Literatură

Câteva fragmente din „Maestrul și Margareta” de Mihail Bulgakov

Apr 3rd, 2021
Credința din perspectivă fenomenologică Filozofie

Credința din perspectivă fenomenologică

Apr 3rd, 2021
Cele 7 idei centrale ale gândirii lui C. S. Lewis Cultură

Cele 7 idei centrale ale gândirii lui C. S. Lewis

Apr 2nd, 2021
Câteva fragmente din „Lupul de stepă”, de Herman Hesse Cultură

Câteva fragmente din „Lupul de stepă”, de Herman Hesse

Apr 2nd, 2021
„Liceu, cimitir al tinereții mele”: ce cred liceenii despre sistemul de educație din România? Cultură

„Liceu, cimitir al tinereții mele”: ce cred liceenii despre sistemul de educație din România?

Apr 1st, 2021
De ce au muzicienii nevoie de filozofie Cultură

De ce au muzicienii nevoie de filozofie

Apr 1st, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.