• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Daniel Uncu. Ce ne vom face, dacă…?
Daniel Uncu. Ce ne vom face, dacă…?
Home
Debate

Daniel Uncu. Ce ne vom face, dacă…?

October 31st, 2020 Avatar [ Daniel Uncu ] Debate comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Și, dacă, până la urmă, această stare de fapt încarceranta nu va fi una temporară?
Și, dacă, prin perpetuu discurs public panicard, susținut asiduu de mass media și de autorități și de cine știe ce interese farmaceutice transnationale, starea de încarcerare, autoîncarcerare, de suspendare a libertății de mișcare și de gândire, va deveni, vai, modus vivendi?
Și, dacă cei care acum trag semnale de alarmă și devoaleaza tot felul de teorii ale conspirației, sub tirul constant al unei majorități relative revoltate, vom realiza cu stupoare că vor fi avut dreptate?
Ce vom face atunci?
Ce vom mai putea face atunci?
Cei care acum sună în trâmbițele apocaliptice ale pandemiei, vor fi ei puși la zidul infamiei? Vor fi ei aduși în fața Justiției? Vor fi ei excluși cumva din viața publică și demiși din funcții oficiale? Vor fi ei rușinați și ostracizati?
La fel, oare cei care acum afirmă că întreaga realitate este, dincolo de existența unui virus sâcâitor și uneori mortal, doar o formidabilă și ticăloasa punere în scenă a unei pretins “oculte” mondiale, care vrea să transforme societatea umană într-un lagăr de concentrare, controlat electronic de trinomul stat-bănci-corporații, își vor face ei mea culpa în vreun fel, în cazul în care se demonstrează că vor fi fost într-o gravă eroare ?
Își va asuma, altfel spus, cineva, în vreun fel, responsabilitatea, indiferent de care parte a baricadei este în acest moment, pentru efectele sociale, politice, medicale, epidemiologice, psihologice și, nu în ultimul rând, sistemice pe care le vor fi avut acțiunile și inactiunile lor?
Vom mai avea noi, oare, ca societate umană , puterea și capacitatea să deslușim adevărul și să îi tragem la răspundere pe mincinoși, după atâta manipulare și atâta frică și intens bombardament informatic cu veleități de depozitare a adevărului absolut, după atâta confuzie, răzvrătire, supusenie și parti pris încrâncenat?
Omenirea se află, evident într-o stare de schizofrenie anxioasa din care nu cred că se va elibera decât după aflarea adevărului și repudierea în  mincinoșilor.
Ca să fiu cinstit, din experiența de ziarist cu state vechi de plată și ca simplu muritor trăit în vremurile negre ale conformismului comunist, tind să cred că cea mai mare parte a adevărului de care avem atâta nevoie nu se află în mod necesar în mâinile establishmentului și ale sistemului, ci mai degrabă, fie și numai parțial, în mâinile minorității (deocamdată…?) răzvrătite.
Ce ne vom face, însă, dacă această minoritate va muri cu dreptatea în mână…?
Ce ne vom face, însă, dacă această minoritate va deveni complet irelevanta, dacă nu cumva și ridicolă, prin efectul devastator al conformismului pandemic impus și autoimpus ?
Căci, foar cei obișnuiți cu jugul acceptă să fie din nou sub jug. Sau cei care au profitat, profită sau întrevăd vreun profit personal de pe urma jugului.
Logica democratică autentică nu are absolut nici un argument real politic, istoric, epistemic, filozofic în stare să susțină că o grupare politică aflată la putere, indiferent de culoarea ei doctrinara, are dreptul să suspende sau să strâmbe democrația și libertatea și drepturile omului. De aceea sunt Constituții valide in toate democrațiile consacrate.
Libertatea, democrația, legea și, pe alocuri, Constituțiile, au fost, indiferent cum privim lucrurile, violate de o narațiune pestilentiala, care hiperbolizeaza scârbos și interesat prin politici publice agresive o realitate și așa complicată, neplăcută, pe alocuri tragică.
Cele mai eficiente manipulări nu sunt cele care mint pur și simplu – indiferent cât de bine o fac, ci sunt cele care folosesc părți de adevăr împreună cu minciuni sfruntate, poziții morale împreună cu cele mai odioase imoralitati. Toate, împănate cu alte minciuni prin omisiune.
Aceasta tind să cred că este “realitatea” pandemică, pe care suntem forțați să o îmbrățișam. Nu e o mare  filozofie, până la urmă!
Este posibil sa ne confruntăm, așadar, doar cu o mare ticăloșie, tocmai pentru că punerea în scenă a artefactului narativ folosește părți de adevăr pentru a ne servi, îmi este teamă, o colosală și cutremurătoare minciună.
Ce ne vom face, dacă…?

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article James Hawes - O scurtă istorie a Germaniei. De la Iuliu Cezar la Angela Merkel – O repovestire pentru vremurile noastre.
Previous article Octombrie pentru Russelll Kirk
Avatar

[ Daniel Uncu ]

Related Posts

A fi sau a nu fi liber
March 3rd, 2021

A fi sau a nu fi liber

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional
March 3rd, 2021

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează
March 2nd, 2021

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate Cultura

Rolul comunităților vii sau teoria conservatoare despre ancorarea oamenilor în realitate

Mar 3rd, 2021
A fi sau a nu fi liber Debate

A fi sau a nu fi liber

Mar 3rd, 2021
C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid Cultura

C. Pătrășconiu. ABC: Cunoașterea de partid

Mar 3rd, 2021
Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis Cultură

Câteva fragmente din „De ce, Doamne? O radiografie a suferinței”, de C. S. Lewis

Mar 3rd, 2021
Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I) ALTFEL

Alin Vara. Christus Victor. O explorare a sensului morții lui Isus Hristos (I)

Mar 3rd, 2021
Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional Debate

Virgil Iordache. Monopolul unei abordări în etica academică este disfuncțional

Mar 3rd, 2021
10 august 2018: capăt de drum Opinii

10 august 2018: capăt de drum

Mar 3rd, 2021
Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează Debate

Încă un studiu arată, din nou, că lockdown-urile nu funcționează

Mar 2nd, 2021
De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală Filozofie

De la monadologia lui Leibniz la identitatea personală

Mar 2nd, 2021
Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga Cultură

Câteva fragmente din „Chestionar despre creația artistică, lansat de Liviu Rusu”: răspunde Lucian Blaga

Mar 1st, 2021
T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze Opinii

T. Baconschi. Grupuri interesate să ne salveze

Mar 1st, 2021
Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români Opinii

Mircea Vasilescu. Arta și sutienul la români

Mar 1st, 2021
Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă Opinii

Sebastian Lăzăroiu. Ca un vaccin - Diana Șoșoacă

Mar 1st, 2021
Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale Societate

Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul- Principii Generale

Mar 1st, 2021
Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea Cultură

Lebăda – întruchiparea grației sau alter-ego animalic al lui Popeye marinarul? Câteva cuvinte despre cum ne structurează limbajul gândirea

Feb 28th, 2021
Tenebrosul drum al unei minți tinere Educație

Tenebrosul drum al unei minți tinere

Feb 28th, 2021
(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida Cultura

(video) Cafeneaua filosofică: O nouă traducere din Platon - dialogurile de tinerețe. Andrei Cornea în dialog cu Dana Jalobeanu și Grigore Vida

Feb 28th, 2021
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Opinii

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul” ALTFEL

Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul”

Feb 23rd, 2021
Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa Debate

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Feb 23rd, 2021
Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare Debate

Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare

Feb 23rd, 2021
Călătoria cu trenul între privilegiu și economie Politică

Călătoria cu trenul între privilegiu și economie

Feb 21st, 2021
Omenirea: o poveste fără speranță? Societate

Omenirea: o poveste fără speranță?

Feb 21st, 2021
Despre nemurire și eternitate. O introducere Cultură

Despre nemurire și eternitate. O introducere

Feb 21st, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.