• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Martin S. Martin. Legea bătăilor de inimă
Martin S. Martin. Legea bătăilor de inimă
Home
Debate

Martin S. Martin. Legea bătăilor de inimă

May 13th, 2019 [ Martin S. Martin ] [ Martin S. Martin ] Debate comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Motto:  (despre avorturi)…punctul meu de vedere este acela că nu există nimic scris în constituție despre subiect. Este lăsat cu totul în sarcina democrației.

Antonin Scalia† , fost judecător la Curtea Supremă.

 

 

Vineri 10 mai 2019, Brian Kemp, guvernatorul statului Georgia, a semnat legea care interzice efectuarea unui avort după momentul în care se pot decela bătăile inimii fetale. Aceasta se întâmplă când vârsta sarcinii ajunge la șase-șapte săptămâni.

În Mississippi și Kentucky, “legea bătăilor de inimă” fusese deja votată și în alte cinci state, Florida, Missouri, Ohio, Tennessee și Texas, proiectul de lege se dezbate în congresele locale, cu mari șanse de a fi votat.

Pentru mai multe decenii, avorturile au fost un subiect major al disputelor politice din Statele Unite și continuă să fie, pe măsură ce noi elemente se adaugă la vechile controverse și argumente.

Până în anul 1973, avorturile erau ilegale în toate statele americane. Ele se practicau în mod ascuns, adeseori  femeile nu găseau soluții pentru sarcinile nedorite și erau numeroși practicanți ai întreruperilor de sarcină care nu aveau pregătire medicală.

Complicațiile și riscurile erau considerabile.

Dar nu trebuie înțeles că situația din Statele Unite era în vreun fel comparabilă cea din România anilor 1965-1990.

Nu existau procurori, forțe de poliție și servicii secrete care să ancheteze și să aresteze femeile, nu se dădeau pedepse cu încarcerare medicilor și mijlocitorilor, nu au fost valuri de mortalitate în rândul femeilor tinere care fuseseră îmbolnăvite de avorturile septice, așa cum s-a întâmplat în România.

O mișcare puternică în favoarea legalizării întreruperilor de sarcină a fost declanșată după ce societatea americană a trecut prin “revoluția sexuală” din anii ’60, inițiată de mișcările hippie.

În anul 1973, unul din cazurile ajunse la Curtea Supremă (Roe vs Wade) a fost decis în favoarea legalizării avorturilor cu o majoritate de 7:2.

Dar Curtea Supremă a precizat că avorturile nu trebuie permise după etapa de viabilitate a fătului (23-24 de săptămâni de sarcină, adică luna a 6-a).

Acest lucru a fost anulat în anul 1992 pe cale legală (decizia Curții Supreme în cazul Planned Parenthood vs Casey), după care avorturile de vârstă înaintată de sarcină, mergând până la ultimele zile ale gestației, au fost din ce în ce mai des practicate.

Ca urmare, în anii care s-au scurs de la faimoasa decizie Roe vs Wade s-au pierdut circa 59 de milioane de vieți americane, prin întreruperea sarcinilor.

Prin progresul medicinii s-a ajuns la condiția că întreruperile de sarcină pot fi făcute în siguranță pentru mame până la vârste de sarcină avansate, în trimestrul al treilea și chiar la doar câteva zile distanță de data nașterii.

Legat de acest subiect, publicul larg nu știe câteva lucruri, pe care media continuă să i le ascundă.

Primul este că pentru a extrage un făt de luna a opta sau a noua din uter se practică uciderea prin mijloace farmaceutice a fătului în uter și apoi fragmentarea lui pentru o extragere mai facilă.

Al doilea este acela că cea mai importantă sursă de organe umane pentru cercetări medicale și pentru transplant este cea legată de avorturile de sarcină avansată. Veniturile realizate de instituțiile medicale implicate este mare și costul vânzării de organe crește când fătul extras, după ucidere, este de vârstă avansată.

Sunt și situații perfect corecte de extragere din uter a unor feți de vârstă avansată, așa cum sunt cazurile de moarte intrauterină a fătului, sau depistarea unor malformații incompatibile cu supraviețuirea (de exemplu anencefalia, feți fără extremitatea cefalică).

Celebrul neurochirurg Ben Carson, membru al guvernului Trump, a spus că avorturile de vârstă avansată sunt brutale, barbare și produc mari suferințe feților, a căror sensibilitate este normală și comparabilă cu aceea a copiilor născuți.

Iar cea mai mare parte a acestor feți, ajunși la vârsta de sarcină de 6-9 luni, sunt perfect viabili.

În aceste cazuri, numele corect al procedeului medical nu este avort, ci infanticid intrauterin.

 

Introducerea legii bătăilor de inimă, a cărei popularitate crește rapid, aduce noi elemente în vechiul conflict dintre partizanii și oponenții avorturilor, care divizează națiunea.

Dar un mare câștig, care se poate deja anticipa, este restabilirea unui echilibru între dreptul femeilor de a decide păstrarea sau întreruperea sarcinii (la vârste mici de sarcină, de 2-3 luni) și dreptul la viață al feților de vârstă avansată.

Criteriul decisiv, fericit ales, este intrarea în activitate a micilor inimi fetale, care devin apărătorii ființelor încă nenăscute.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tags
  • inimă
  • lege

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Horia-Roman Patapievici: Anii urii
Previous article Daniel Uncu. La Hunedoara
[ Martin S. Martin ]

[ Martin S. Martin ]

Related Posts

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ
February 25th, 2021

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)
February 23rd, 2021

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa
February 23rd, 2021

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul” ALTFEL

Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul”

Feb 23rd, 2021
Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa Debate

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Feb 23rd, 2021
Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare Debate

Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare

Feb 23rd, 2021
Călătoria cu trenul între privilegiu și economie Politică

Călătoria cu trenul între privilegiu și economie

Feb 21st, 2021
Omenirea: o poveste fără speranță? Societate

Omenirea: o poveste fără speranță?

Feb 21st, 2021
Despre nemurire și eternitate. O introducere Cultură

Despre nemurire și eternitate. O introducere

Feb 21st, 2021
Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes Cultură

Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes

Feb 20th, 2021
Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit” Istorie

Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit”

Feb 20th, 2021
Creația lui Wolfhart Pannenberg Filozofie

Creația lui Wolfhart Pannenberg

Feb 20th, 2021
„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale Debate

„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale

Feb 19th, 2021
Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației Debate

Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației

Feb 19th, 2021
Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei” Cultura

Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei”

Feb 19th, 2021
Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor Cultură

Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor

Feb 18th, 2021
Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero Cultură

Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero

Feb 17th, 2021
De ce literatura contează Cultură

De ce literatura contează

Feb 17th, 2021
Bogdan Glăvan. E dificil să faci predicții, mai ales despre viitor. Opinii

Bogdan Glăvan. E dificil să faci predicții, mai ales despre viitor.

Feb 17th, 2021
Alexandru Călinescu. Ce mai zice lumea ALTFEL

Alexandru Călinescu. Ce mai zice lumea

Feb 17th, 2021
Adrian Papahagi: Gânduri răzlețe despre libertate, toleranță și corupție Opinii

Adrian Papahagi: Gânduri răzlețe despre libertate, toleranță și corupție

Feb 17th, 2021
Câteva fragmente din „Jurnalul de la Păltiniș”, de Gabriel Liiceanu Cultură

Câteva fragmente din „Jurnalul de la Păltiniș”, de Gabriel Liiceanu

Feb 17th, 2021
Virgil Iordache. Note pe marginea întâlnirii Patriarh – Președinte Debate

Virgil Iordache. Note pe marginea întâlnirii Patriarh – Președinte

Feb 17th, 2021
Viitorul este deja aici Debate

Viitorul este deja aici

Feb 16th, 2021
Bogdan Glăvan. Spălarea pe creier în sistemul socialist de educatie Opinii

Bogdan Glăvan. Spălarea pe creier în sistemul socialist de educatie

Feb 16th, 2021
„Unei veverițe de la Kyle-Na-No", de William Butler Yeats Literatură

„Unei veverițe de la Kyle-Na-No", de William Butler Yeats

Feb 15th, 2021
Lucian Croitoru. O explicație simplă pentru fenomenul GameStop Debate

Lucian Croitoru. O explicație simplă pentru fenomenul GameStop

Feb 15th, 2021
Teodor Baconschi. Ce întrerupe rutina mentală? ALTFEL

Teodor Baconschi. Ce întrerupe rutina mentală?

Feb 15th, 2021
Daniel Uncu. Un deznodamant asteptat: decredibilizarea ireversibila a democratilor americani Opinii

Daniel Uncu. Un deznodamant asteptat: decredibilizarea ireversibila a democratilor americani

Feb 15th, 2021
Câteva fragmente din „Viața în adevăr”, de Václav Havel Cultură

Câteva fragmente din „Viața în adevăr”, de Václav Havel

Feb 15th, 2021
Bogdan Glăvan. De ce e bună privatizarea? Debate

Bogdan Glăvan. De ce e bună privatizarea?

Feb 15th, 2021
Alexandru Lăzescu. Avertismentele lui Lavrov şi „lebedele negre” geopolitice Opinii

Alexandru Lăzescu. Avertismentele lui Lavrov şi „lebedele negre” geopolitice

Feb 15th, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.