• Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
[ Marginalia ] etc.
[ Marginalia ] etc.
  • Acasa
  • Despre Marginalia
  • Contributori
  • Redactia
  • Biografii fondatori
comments Share
You are reading
Paul Dragos Aligica: Regula celor 10000 de ore de pregatire si studiu este o subestimare
Paul Dragos Aligica: Regula celor 10000 de ore de pregatire si studiu este o subestimare
Home
Educație

Paul Dragos Aligica: Regula celor 10000 de ore de pregatire si studiu este o subestimare

July 22nd, 2018 [ Dragoș Paul Aligică ] [ Dragoș Paul Aligică ] Educație comments

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp

Sa aducem aminte tinerilor si studentilor care aspira la profesionism si autoriate epistemica faptul ca regula celor 10000 de ore de pregatire si studiu este o subestimare. Evident vorbim la nivel de standarde profesionale de excelenta intelectuala nu cele publicistic-jurnalistice sau cetatenesti unde numarul de ore este mai mic dar in mod cert nu zero, cum se pare ca e norma in ziua de zi.

Ce e regula celor 10000 de ore de pregatire si studiu?

Pleaca de la o observatie: ca performerii de elita in varii domenii profesionale, de la arte la stiinte, au la baza mii de ore de practica si studiu INAINTE de momentul in care isi fac debutul profesional sau se afirma profesional. Nu orice fel de studiu ci “practica deliberata” sau studiu sistematic, bazat pe autocontrol, auto-observatie si auto-evaluare parmanenta si auto-management.

Notiunea a fost popularizata de autori ca Malcolm Gladwell, Geoff Colvin si Daniel Coyle. Toti au la baza un studiu al lui Anders Ericsson, Professor la University of Colorado publicat in 1993: The Role of Deliberate Practice in the Acquisition of Expert Performance. Ericsonn nota –analizand violonisti de succes- ca la varta de 20 de ani performerii de elita acumulasera deja 100000 de ore de practica, in vreme ce cei competitivi dar nu de elita aveau in jur de 4000 de ore.

Analiza a fost extinsa si la alte domenii, sport, arte, academic etc. de aici o MEDIE 10000 de ore, de aici o “regula”: “Vrei sa competitionezi in elita domeniului tau? Ai facut cele 10000 de ore?!” Sigur ca cifra in sine e relativa. Ideea insa nu este.

In domeniul gandirii si stiintei si filosofiei politice, traditia si folclorul spun ca numarul e mult mai mare. E o chestiune cantitativa nu doar caliatativa. Ganditi-va ca trebuie nu doar sa citesti ci sa studiezi cateva mii de articole si sute de carti. E o chestiune nu de ani ci de decenii…Poti sa fii o autoritate in gandire politica si aplicarea ei fara sa ai habar de istroria gandirii politice? Poti sa ai habar de asta fara sa fii familiar cu lucrarile canonului in cauza? Cum poti sa explici publicului lucruri pe care tu insuti nu le intelegi? Cum poti sa pretinzi ca vorbesti despre drepturi si obligatii, institutii si constitutii, regimuri si sisteme politice cand tu nici macar nu ai citit, ce sa mai vorbim ca nu ai practica GANDIRII despre temele astea?

Pentru ca in final ideea este nu de a prelura informatii sau vantura meme interpetative ci de a gandi. Si aia e o practica. Cere exercitiu, pregatire si studiu sistematic.

De asta trebuie sa le spunem tinerilor: Haideti sa fim seriosi. In loc sa pozam si sa mimam ceea ce credem noi ca e gandire politica si formare de opinei publica, in loc sa dam lectii generatiilor mai in varsta sau celor trecute despre care credem ca le suntem superiori doar datorita datei din buletin, in loc sa ne complacem in rolul de evangelisti ai justitii sociale si progresului, haideti sa incercam sa aduman acel minim de 10000 de ore si dupa aceea vom mai vedea. Abia de acolo incep lucrurile interesante…

 

Partajează pe retelele sociale

Facebook Twitter Google+ LinkedIn WhatsApp
Next article Ioan Stanomir. Rezistenţa şi promisiunile de la Alba-Iulia
Previous article Marian Hrișcă. Arta, admirație sau vehicul
[ Dragoș Paul Aligică ]

[ Dragoș Paul Aligică ]

DRAGOS PAUL ALIGICĂ - publicist roman avand afilieri academice la Universitatea din Bucuresti in Romania si George Mason University in SUA. Mai multe despre el la: www.aligica.com

Related Posts

Chesterton și sensul educației
February 27th, 2021

Chesterton și sensul educației

Milan Kundera explica totul; si totul devine limpede si evident...
February 10th, 2021

Milan Kundera explica totul; si totul devine limpede si evident...

J. S. Mill: Libertatea de opinie şi libertatea exprimării opiniilor
February 7th, 2021

J. S. Mill: Libertatea de opinie şi libertatea exprimării opiniilor

Facebook Comments

Fluxul Marginalia
Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech Opinii

Alexandru Lăzescu. Lumea, America şi BigTech

Feb 28th, 2021
Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila Filozofie

Luciditate marginală: Nicolás Gómez Dávila

Feb 28th, 2021
Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit. Debate

Letiția C. Tomașescu. Evoluția poziției Regatului Unit în arhitectura de securitate a Europei, după Brexit.

Feb 28th, 2021
Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986) Opinii

Cosmin Lotreanu. Jacques Chirac/Édouard Balladur - Partea a II-a: Asociere, separare și regăsire. Preliminariile coabitării (1969-1986)

Feb 28th, 2021
Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti” Opinii

Alexandru Călinescu. De la „sorosişti” la „rezişti”

Feb 28th, 2021
Noica și marxismul. O explorare Filozofie

Noica și marxismul. O explorare

Feb 27th, 2021
Chesterton și sensul educației Educație

Chesterton și sensul educației

Feb 27th, 2021
Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate Uncategorized

Melania Cincea. Academia de Studii Economice muşamalizează o ilegalitate într-un dosar de concurs la Catedra UNESCO, printr-o altă ilegalitate

Feb 27th, 2021
Adevărul moral și conservatorismul constituțional Societate

Adevărul moral și conservatorismul constituțional

Feb 26th, 2021
Dumnezeul filozofilor Cultură

Dumnezeul filozofilor

Feb 26th, 2021
Minunile limbajului obișnuit Filozofie

Minunile limbajului obișnuit

Feb 25th, 2021
Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ Debate

Ioan Stanomir - R.S.R. Lecția de învățământ politic (fragment). LUPTA DE CLASĂ

Feb 25th, 2021
Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze Opinii

Daniel Uncu. Complicitatea abjecta la justificarea represiunii comuniste chineze

Feb 25th, 2021
Eric Voegelin ca maestru învățător Cultură

Eric Voegelin ca maestru învățător

Feb 25th, 2021
Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth Cultură

Teologia post-kantiană în viziunea lui Karl Barth

Feb 25th, 2021
Când totul este permis Cultură

Când totul este permis

Feb 24th, 2021
Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon Cultură

Câteva fragmente din dialogul „Criton” al lui Platon

Feb 23rd, 2021
Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare Economie

Cum a reușit un susținător al pieței libere să valorifice liberalismul împreună cu gândirea conservatoare

Feb 23rd, 2021
Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3) Debate

Mircea Mihăieș. Eternul Arhipelag (3)

Feb 23rd, 2021
Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul” ALTFEL

Flavius Rovinaru - prefață la ”Murray Rothbard. Știința, tehnologia și guvernul”

Feb 23rd, 2021
Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa Debate

Liviu Andreescu. Pseudoargumente despre știință și pseudoștiință: o replică lui Eugen Octav Popa

Feb 23rd, 2021
Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare Debate

Virgil Iordache. Ortodoxie, artă și bună educație: cadru analitic, exemplu de aplicare

Feb 23rd, 2021
Călătoria cu trenul între privilegiu și economie Politică

Călătoria cu trenul între privilegiu și economie

Feb 21st, 2021
Omenirea: o poveste fără speranță? Societate

Omenirea: o poveste fără speranță?

Feb 21st, 2021
Despre nemurire și eternitate. O introducere Cultură

Despre nemurire și eternitate. O introducere

Feb 21st, 2021
Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes Cultură

Misterul auctorialității la Shakespeare și Cervantes

Feb 20th, 2021
Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit” Istorie

Titus Livius: „Se știe că adevărul este adesea greu lovit, însă niciodată înăbușit”

Feb 20th, 2021
Creația lui Wolfhart Pannenberg Filozofie

Creația lui Wolfhart Pannenberg

Feb 20th, 2021
„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale Debate

„Cultura anulării” a fost recunoscută, pentru prima dată, drept un pericol la adresa societății liberale

Feb 19th, 2021
Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației Debate

Platformele de socializare sunt un obstacol în calea civilizației

Feb 19th, 2021
Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei” Cultura

Ernst Cassirer: „Comparat cu abundența de care dispunem noi, trecutul poate părea foarte sărac. Dar bogăția noastră de fapte nu este în mod necesar o bogăție de idei”

Feb 19th, 2021
Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor Cultură

Thomas Kuhn și persistența mitului, magiei și a genealogiilor

Feb 18th, 2021
Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero Cultură

Moștenirea protestantă a umanismului clasic: Melanchthon și Cicero

Feb 17th, 2021
De ce literatura contează Cultură

De ce literatura contează

Feb 17th, 2021
Bogdan Glăvan. E dificil să faci predicții, mai ales despre viitor. Opinii

Bogdan Glăvan. E dificil să faci predicții, mai ales despre viitor.

Feb 17th, 2021
Alexandru Călinescu. Ce mai zice lumea ALTFEL

Alexandru Călinescu. Ce mai zice lumea

Feb 17th, 2021
Adrian Papahagi: Gânduri răzlețe despre libertate, toleranță și corupție Opinii

Adrian Papahagi: Gânduri răzlețe despre libertate, toleranță și corupție

Feb 17th, 2021
Câteva fragmente din „Jurnalul de la Păltiniș”, de Gabriel Liiceanu Cultură

Câteva fragmente din „Jurnalul de la Păltiniș”, de Gabriel Liiceanu

Feb 17th, 2021
Virgil Iordache. Note pe marginea întâlnirii Patriarh – Președinte Debate

Virgil Iordache. Note pe marginea întâlnirii Patriarh – Președinte

Feb 17th, 2021
Viitorul este deja aici Debate

Viitorul este deja aici

Feb 16th, 2021
Bogdan Glăvan. Spălarea pe creier în sistemul socialist de educatie Opinii

Bogdan Glăvan. Spălarea pe creier în sistemul socialist de educatie

Feb 16th, 2021
„Unei veverițe de la Kyle-Na-No", de William Butler Yeats Literatură

„Unei veverițe de la Kyle-Na-No", de William Butler Yeats

Feb 15th, 2021
  • Despre Marginalia etc.
  • Contact
  • Back to top
© Marginalia 2018. Toate drepturile rezervate.
Website realizat de Marginalia.