În această săptămână, profesori din întreaga Americă și-au concentrat eforturile pe condamnarea poliției, rasismului sistemic și instituționalizat, prejudecăților, privilegiului albilor, inegalității rasiale, colonialismului, supremației albilor și a multor alte probleme sociale în cadrul unei greve academice în desfășurare.
Greva, care a fost inițiată ieri și continuă astăzi, urmărește educarea studenților și a maselor asupra variatelor componente care sunt cuprinse în subiectele de teorie critică a rasei.
Conform organizatorilor, participanții se vor „abține de la toate atribuțiile lor pedagogice și administrative” și vor utiliza în schimb acest timp pentru a preda publicului larg. Mulți profesori participă la întruniri online pe subiectul educației.
Twitter-ul este plin de mantrele justiției rasiale și sociale, deoarece profesorii universitari folosesc hashtagul „ScholarStrike” pentru a face schimb de idei pe această platformă.
Inițiativa a pornit de la Anthea Butler, un profesor de studii religioase și africane la Universitatea din Pennsylvania, și de la Kevin Gannon, un profesor de istorie la Universitatea Grand View din Iowa.
Într-un interviu pentru CNN, cei doi au explicat că ei cred că este „momentul pentru a reflecta și a ne pune întrebări în legătură cu ce se întâmplă în țara noastră și modurile în care problemele istorice privind rasa, rasismul și modul de a acționa al poliției în America ne-au adus în stadiul în care suntem astăzi.”
Profesorii de la Universitatea Wake Forest din Carolina de Nord, de exemplu, au organizat „o Grevă academică pentru justiție rasială WFU”, o prelegere care „va expune participanții la realitățile încarcerării în masă și la nedreptatea rasială” în zona Winston-Salem și va conecta participanții cu grupuri activiste progresiste precum Occupy Wall Street.
În California, Amber Crowell, un profesor asistent de sociologie la Fresno State, a făcut public prin intermediul Twitter-ului un șir lung de replici privind „violența rasială” în regiunea ei.
„Poliția este cea care protejează cartierele și proprietățile albilor, asta au făcut mereu”, scrie ea.
Tot în California sunt programate o serie de activități pentru Cal State Long Beach:
„Anularea cursurilor timp de două zile începe cu sugestia de a viziona filmul 13th, de Ava Duvernay, care examinează istoria nedreptății rasiale din țara noastră și modul în care aceasta influențează rata de încarcerare în America. Programul include și un document care solicită recunoașterea indigenilor pe al căror pământ este construit campusul”, raportează Newsbreak.
Mulți s-au folosit de Twitter pentru a-i ține la curent pe ceilalți cu privire la activitățile din cadrul grevei și pentru menține o conversație deschisă. De exemplu, un grup, reprezentând aparent Universitatea Saint Louis, a postat o poză cu fraza „un sistem nu îi poate dezamăgi pe cei pe care nu era menit să îi protejeze #BLM.”
O altă postare a evidențiat că eforturile lor de a „înfrunta supremația albilor” au fost inspirate de atleți profesioniști.
Scriitorul specializat pe educație Stephen Gavazzi a prezis într-un articol din Forbes că greva poate fi un „semn al lucrurilor ce vor urma”.
„Numărul tot mai mare de oameni care s-au înscris ca participanți în #ScholarStrike oferă câteva indicii cu privire la această chestiune. Profesorul Gannon a raportat că peste 4900 de oameni s-au înscris chiar înainte de weekendul în care a fost Ziua Muncii, adică o creștere de opt ori mai mare în mai puțin de o săptămână”, raportează Gavazzi.
„Așadar, s-ar părea că mișcarea #ScholarStrike nu doar că ia amploare, dar poate fi și un semn sigur că frământările sociale care au fost observate pe străzile Americii vor influența și vor fi influențate de ceea ce se întâmplă între pereții universităților noastre.”
Articol original: Professors nationwide push critical race theory narrative through massive ‘#ScholarStrike’